Mmm..rabarber!


Efter jobbet förra veckan följde jag med Malin hem och besökte hennes enorma trädgårdsland!
Där fanns dessa underbara rabarber! Fick hur mycket som helst, så nu är hela min frys full!

Jag har även hunnit baka, både rabarberpaj som blev uppäten direkt och även rabarberrutor som jag frös ned. 

Pajen blev jätte god och var super enkel att göra!


Recept

100 g smör
1 1/2 dl mjöl
1 dl havregryn
1 dl kokos
1/2 dl socker
1/2 bakpulver
1 tsk vaniljsocker

500 g rabarber
1/2 dl socker
1 msk potatismjöl

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret i en kastrull. Blanda allt i en bunke, tillsätt smöret och rör om till en massa.
Skär rabarberna i småbitar, lägg de i en form, häll socker och potatismjöl över & blanda runt. Fördela sedan smuldegen över. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min, eller tills pajen fått en fin färg.


Servera med glass eller vaníljsås!



Vad är er favoritpaj?
 

Kommentarer
Postat av: Nattis

Rabarberrutor lät gott :D de måste jag få veta hur du gör :) duktig är du!!

2011-06-19 @ 13:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0