Det blir inte alltid som man tänkt sig



Igår bakade jag Chocolate chip cookies. De blev stora som elefantöron och tunna som papper. Så kan det gå om man har lite för mjukt smör när man börjar ;)
De flöt alltså ut alldeles för mycket. Fantastiskt goda blev de dock, så inget fel på smaken utan bara att de såg för tråkiga ut. Så det blev en vända efter vaniljglass i frysen.
Hackade sedan kakorna grovt och blandade det tillsammans med den mjuka glassen efter att den fått stå framme en stund. Hällde i det i en form och frös om.


Vips så hade jag en super god glass!


Chocolate chip cookies

225 g kylskåpskallt smör
2 ½ dl farinsocker
1 3/4 dl strösocker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk salt
3 dl grovhackad choklad eller chokladknappar (finns i bakhyllan)
(jag använde både mörk och vit choklad)

Sätt ugnen på 225 grader.
Arbeta samman smör och sockersorterna. Tillsätt ägg och vaniljsocker. Blanda väl.
Tillsätt sedan resten av ingredienserna. Klicka sedan ut på en plåt (tänkt på att de kan flyta ut) och grädda i mitten av ugnen i ca 8-10 min.


Som sagt, det blir inte alltid som man tänkt sig men det blir alltid bra ändå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0