Underbar kombination


Dessa cupcakes gjorde jag häromdagen. Slängde in de direkt i frysen för att kunna bjuda på i sommar. Med god vanlijfrosting kommer de bli helt försvinnande goda!


Recept

100 g smör
2 dl socker
2 ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 dl mjöl
1 dl mjölk


2-3 Äpplen
50 g Smör
Farinsocker
Kanel

Vispa socker, ägg och vaniljsocker poröst. Rör sedan ned det smälta smöret och mjölken. Blanda mjöl och bakpulver i en skål bredvid, vänd sedan ned det i smeten. Anledningen till att det är viktigt att vända ned de torra ingredienserna är för jag vill att de ska bli luftiga, och inte torra och tråkiga.

Skala och skär äpplena i bitar. Häll de i en skål. Smält smöret och häll över det på äpplena. Strö sedan på farinsocker och kanel. Jag brukar köra lite på känsla, äpplena ska bli täckta, & tillsammans med smöret blir det som en kladdig smet av kanel och farinsocker.

Häll över cupcakesmeten i fina formar, tryck sedan ned 2-3 äpple bitar i varje cupcake.

Grädda i mitten av ugnen i ca 12-15 min.

 

Kommentarer
Postat av: linnea

Hoppas att dom där följer med till halmstad ! :D

2011-06-22 @ 20:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0