Världens godaste


Småkakor är alltid bra att ha hemma. Mina favoriter är hallongrottor! Detta recept har jag fått av min älskade farmor & jag kan garantera att det här är det bästa!! =)





20 - 30 st (beroende hur stora du vill ha dem)

4 1/2 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
200 gram smör
Hallonsylt


Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda samman de torra ingredienserna i en skål eller i en matberedare.
Tillsätt smöret i små kuber, arbeta snabbt samman till en deg.
Forma till bollar och lägg i formar, gör en fördjupning & klicka i sylt!

Grädda mitt i ugnen 10-12 min!




Kommentarer
Postat av: Maddde

Åh va gott!!! Vi måste baka snart :)

2011-10-20 @ 21:33:51
Postat av: Camilla

Absolut hjärtat =)

2011-10-21 @ 22:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0