Underbara äpplen

 


Bild lånad av google

Jag hoppas få äga en egen trädgård i framtiden, där jag kan gå ut & plocka äpplen så ofta jag vill!
Som tur är har jag fina vänner som jag mer än gärna får plocka äpplen av när jag är på besök!

Så nu har äppelkaka bakats, äppelmos kokats och äppel & kanel pannkakor stekts!

Pannkakorna blev super goda! Jätte enkla att göra men lite roligare än de vanliga traditionella!

Allt du behöver göra är att vispa ihop en pannkakssmet för 4 pers, riv 3-4 äpplen och ha ned de i smeten, tillsätt 1 msk kanel (eller efter smak)
Stek tunna pannkakor och servera med hemmagjord äppelmos och NJUT!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

måste testa pannkakorna =)

2011-09-14 @ 10:06:29
URL: http://fiestadfogdegard.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, gör det!! Så enkelt & gott :D

2011-09-14 @ 17:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0